Isnin, 1 Disember 2008

LEKAS


Sepanjang Perjalanan LEKAS
Jalan Masuk LEKAS

Peta LEKAS

Perjalanan memang memenatkan. Semalam merupakan hari berjalan bagi aku. Berjalan menaiki motorsikal. Satu malam aku menidurkan diri ku di rumah kawan. selepas habis kursus pukul sepuluh dengan rela hati aku ke rumah kawan aku di kajang, bekas teman rumah lama, masih bujang pensyarah UKM. Lebih setahun dulu aku tinggal dikajang. Malam itu aku menggunakan lebuhraya PLUS dari Putra Mahkota ke Kajang, walaupun jalan dalam ada, tapi keadaan tidak mengizinkan aku menggunakannya. Jaraknya lebih dekat berbanding lebuhraya. Sebab dah tengah malam, jadi terpaksa la. Setengah jam untuk sampai ke sana. Lebih kurang pukul 12.30 malam baru sampai.

Hari ahad banyak dihabiskan dengan membeli belah ke Damansara dan Jalan Ampang. Hanya tengok-tengok sahaja, tak ada yang berkenan. Petang, dalam pukul 6 petang aku bertolak dari kajang ke seremban. Tapi apa yang membezakan perjalanan kali ini dengan perjalanan harian aku dari bangi ke seremban aku mencuba lebuhraya baru iaitu LEKAS(lebuhraya kajang seremban). Lebuhraya ini baru dibuka untuk semua kenderaan. Lebuhraya ini masih lagi dalam pembinaan sehingga ke Kuala Pilah.

Semalam perjalanan aku terhenti hingga ke Pajam sahaja, perjalanan ke mantin belum dibuka tapi sudah siap 70%, manakala ke seremban dan ke kuala pilah masih lagi dibina. Jadi terpaksa la ke Nilai dan menggunakan lebuhraya PLUS kembali untuk ke seremban. Lepas ini ke Kuala Pilah tidak perlu lagi pening kepala berpusing-pusing menaiki Bukit Putus apabila siap lebuhraya ini kelak.

Tiada ulasan: